Ακολουθήστε μας στο Facebook

facebook

 

Το είδος μας δεν γεννήθηκε μέσα στο τσιμέντο ,αλλά μέσα σε αγρια δάση και λιβάδεια. Τα μάτια μας εξελίχθηκαν για διακρίνουν τις λεπτές διαφορές ανάμεσα στις χρυσαφένιες ,πρασινωπές και καφεκόκκινες αποχρώσεις των ωρίμων καρπών και των φύλλων και όχι για να αγναντεύουν το γκρίζο των πόλεων.

Η πεζοπορία είναι ένα υγιές χόμπι που σας προσφέρει υπέροχες εικόνες. Εάν δεν έχετε περπατήσει στην φύση ακόμη, τώρα είναι η ώρα. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα καλό ζευγάρι μποτάκια πεζοπορίας, ένα σακίδιο και καλή διάθεση. Ξοδεύουμε πάρα πολύ χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, χάνοντας τον υπέροχο κόσμο εκεί έξω και όλα τα οφέλη που μπορεί να μας δώσει. Η πεζοπορία είναι κάτι περισσότερο από ένα χόμπι ή άσκηση - είναι ένας τρόπος διασκέδασης που οδηγεί σε υγιεινό τρόπο ζωής και βελτιώνει τη γενική σας ευημερία. Αν δεν είστε ήδη πεπεισμένοι, τα ακόλουθα είναι μερικά μεγάλα οφέλη της πεζοπορίας:

1. Ενδυνάμωση της καρδιακής λειτουργίας: Η πεζοπορία είναι μια εκπληκτική προπόνηση για την καρδία σας.  Ενδυναμώνει κάθε μυ, καθώς αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος. Σκεφτείτε την πεζοπορία ως μια σταθερή "προθέρμανση" για το καρδιαγγειακό σύστημα καθώς εξερευνάτε το μεγαλείο του βουνού. Αυτό σημαίνει ότι τελικά, η πεζοπορία οδηγεί σε μια υγιή και χαρούμενη καρδιά.

2. Δυνατά Πόδια: Η ανηφόρα κάνει θαύματα για τη δύναμη των ποδιών σας. Η πεζοπορία σας δίνει μια σταθερή και συνεχή άσκηση για τα πόδια σας. Οι στροφές, οι κλίσεις, τα διαρκώς μεταβαλλόμενα μονοπάτια και το έδαφος είναι ένας τέλειος και φυσικός τρόπος για να τονώσουμε όλους τους μυς των ποδιών.

3. Αύξηση ισορροπίας:  Το ανώμαλο και απρόβλεπτο έδαφος οποιασδήποτε κοιλάδας, λόφου ή βουνού θα εκπαιδεύσει σίγουρα την ισορροπία σας, με ένα φυσικό και απλό τρόπο. Το σώμα σας είναι ένα έξυπνο μηχάνημα σχεδιασμένο για να προσαρμόζεται σε ατελείωτες καταστάσεις. Ρυθμίζεται αυτόματα όταν παρουσιάζεται η παραμικρή αλλαγή στο επίπεδο του εδάφους, ακόμα και όταν δεν το γνωρίζετε. Ολόκληρη η πεζοπορία σας είναι μια άσκηση εξισορρόπησης. 

4. Καθαρό οξυγόνο: Θα απολαύσετε τη δροσιά και τη φρεσκάδα, του αέρα σε μεγάλα υψόμετρα. Αν και ο αέρας είναι πιο αραιός όσο πιο ψηλά ανεβαίνουμε, είναι και πιο καθαρός. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, υπάρχει η ίδια ποσότητα οξυγόνου στην ατμόσφαιρα σε μεγάλα υψόμετρα. η μόνη διαφορά είναι η πυκνότητα. Επειδή είναι λιγότερο πυκνός, αναπνέετε αναπόφευκτα λιγότερο αέρα και λαμβάνετε λιγότερο οξυγόνο. Επιπλέον, αυτός ο αέρας είναι αμόλυντος από ρύπους και καυσαέρια, σε αντίθεση με τον αέρα των πόλεων. 

5. Σιωπή και μοναξιά: Μπορείτε να βρείτε την γαλήνη και την ηρεμία σας χωρίς αντιπερισπασμούς από συνομιλίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και άλλους θορύβους. Είναι άκρως απίθανο να συμβεί κάτι στο δάσος ή στην κορυφή του βουνού τα οποίο να διαταράξει την ησυχία σας.

6. Εσωτερική αναζήτηση:  Χάρη στη σιωπή καθ 'όλη τη διάρκεια της πεζοπορίας σας, θα έχετε αρκετό χρόνο να προβληματιστείτε για πράγματα που μπορεί να αγνοήθηκαν, παραμελήθηκαν ή ακόμα και να κρύφτηκαν από το προσκήνιο. Αυτή η ώρα της περισυλλογής μπορεί να είναι μια βαθιά διαδικασία εσωτερικής κάθαρσης, η οποία τελικά θα αναζωογονήσει το μυαλό σας. 

7. Μαγευτικές εικόνες: Χρειάζεται να πω περισσότερα; Μετά από όλη σας τη σκληρή δουλειά για την ανάβαση στην κορυφή, η ανταμοιβή σας  είναι η μαγική θέα. Σταματήστε να απολαύσετε το σκηνικό και αδράξτε αυτή την ευκαιρία για να καθαρίσετε περαιτέρω το μυαλό σας και να οδηγηθείτε σε κατάσταση απλής ύπαρξης.

8. Επανασύνδεση με τη φύση: Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας σας θα έχετε την ευκαιρία να αφουγκράζεστε τη φύση, ανακαλύπτοντας τους ήχους, τις μυρωδιές και τα θαύματα της φύσης γύρω σας. Η φύση και οι ήχοι της, συγκεκριμένα, είναι γνωστό ότι έχουν μια ηρεμιστική επίδραση στο νου και στο νευρικό σύστημα.

9. Διαλογισμός: Η πεζοπορία και το περπάτημα σε γενικές γραμμές μπορεί να έχουν επίδραση χαλάρωσης και απόλυτης ηρεμίας στο μυαλό και να φέρουν το νου σε μια κατάσταση που είναι ιδανική  για διαλογισμό. Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας σας, μπορείτε απλά να σταματήσετε και να καθίσετε για να διαλογιστείτε σε οποιοδήποτε σημείο  σας καλεί. Μπορείτε να αφήσετε το θρόισμα του ανέμου ανάμεσα στα φύλλα, το κελάρυσμα του ρυακιού ή το τραγούδι των πουλιών να σας οδηγήσουν σε κατάσταση νιρβάνας. 

10. Ενίσχυση της Διάθεσης: Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δίνει στην πεζοπορία τη δύναμη να σας απαλλάξει από το άγχος, το στρες και διάφορες ασθένειες. Επιπλέον, όπως και κάθε άλλη άσκηση, απελευθερώνονται ενδορφίνες που ανυψώνουν και ενισχύουν τη διάθεσή σας!