Το είδος μας δεν γεννήθηκε μέσα στο τσιμέντο ,αλλά μέσα σε αγρια δάση και λιβάδεια. Τα μάτια μας εξελίχθηκαν για να διακρίνουν τις λεπτές διαφορές ανάμεσα στις χρυσαφένιες, πρασινωπές και καφεκόκκινες αποχρώσεις των ωρίμων καρπών και των φύλλων και όχι για να αγναντεύουν το γκρίζο των πόλεων.

Το ορειβατικό σακίδιο είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του εξοπλισμού για κάθε ορειβάτη και πεζοπόρο. Εκτός του ότι θα πρέπει να χωράει όλον τον εξοπλισμό, είτε πρόκειται για μονοήμερη εξόρμηση είτε για πολυμέρη διάσχιση ή αποστολή, θα πρέπει να ταιριάζει στις ανάγκες και τις απαιτήσεις μας. 

Πριν προχωρήσουμε στην αγορά ενός ορειβατικού σακιδίου θα πρέπει να αναρωτηθούμε για τρία βασικά χαρακτηριστικά: τη χωρητικότητά του, τα χαρακτηριστικά του και την εφαρμογή του.

 

Η χωρητικότητα

Το μέγεθος το σακιδίου που θα χρειαστείτε συνδέετε άμεσα με τη διάρκεια της εξόρμησης και με το πόσο όγκο και βάρος θέλετε να κουβαλήσετε.

Μονοήμερη εξόρμηση - 3 διανυκτερεύσεις: σακίδιο 30 - 50 λίτρα

Καθώς ο εξοπλισμός εξελίσσεται μειώνεται ο όγκος του και το βάρος του. Έτσι με ένα καλό πακετάρισμα μπορείτε να χωρέσετε όλα σας τα πράγματα σε ένα τέτοιο σακίδιο. Η μινιμαλιστική αυτή προσέγγιση απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό της διαδρομής και λίγες απαιτήσεις. 

Πολυήμερη εξόρμηση 3 - 5 διανυκτερεύσεις: σακίδιο 50 - 80 λίτρα

Είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία σακιδίων μιας και μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κάποιος σε μικρές αλλά και μεγάλες εξορμήσεις.

Πολυήμερη εξόρμηση 5 διανυκτερεύσεις +: σακίδιο 70+

Αποτελούν την απόλυτη επιλογή για όποιον θέλει να κάνει μια αυτόνομη πολυήμερη διάσχιση αλλά και για όσους θέλουν να περάσουν πάνω από μία νύχτα σε χειμερινό βουνό ή γονείς που καταλήγουν να κουβαλάνε ένα σωρό πράγματα για να απολαύσουν τα παιδιά την εκδρομή. 

Τα χαρακτηριστικά 

Είναι όλα αυτά τα μικρά πράγματα που κάνουν τη διαφορά σε ένα σακίδιο

Ο σκελετός

Εσωτερικός: τα περισσότερα σακίδια είναι τέτοιου τύπου. Σκοπός του σκελετού είναι να αγκαλιάσει το σώμα και να κρατάει σταθερό τον ορειβάτη κατά τη διάρκεια της πορείας του. Μπορεί να έχουν ενσωματωμένες διάφορες τεχνολογίες που σκοπός τους είναι να μεταφέρουν το βάρος από την πλάτη στα ισχία.

Εξωτερικός: αποτελεί την κατάλληλη επιλογή αν κουβαλάτε μεγάλο και ακανόνιστο φορτίο. Τα σακίδια αυτού του τύπου προσφέρουν καλό αερισμό και πολλές επιλογές για την αποθήκευση των υλικών. 

Άνευ: Υπερελαφριά σακίδια κατάλληλα για όσους η ταχύτητα παίζει σημαντικό ρόλο.

Αερισμός

Πολλά σακίδια διαθέτουν δίχτυ στην πλάτη το οποίο βοηθάει τον ιδρώτα να μην μαζεύεται. Μοιάζει κάπως με τραμπολίνο το οποίο ουσιαστικά κρατάει τον κυρίως όγκο του σακιδίου μακριά από την πλάτη. Σε πολλά σακίδια θα βρούμε ενσωματωμένα κανάλια αερισμού τα οποίο βρίσκονται στην πλάτη και τα οποία εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό με το δίχτυ.

Αφαιρούμενο κεφάλι

Σε πολλά σακίδια το κεφάλι του σακιδίου αφαιρείται εύκολα για να μειώσει βάρος και να κάνει το σακίδιο πολυμορφικό ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερη γκάμα διαδρομών.

Πρόσβαση

Από την κορυφή του σακιδίου. Ο πιο συνηθισμένος τύπος, ότι δεν θα χρειαστούμε άμεσα πάει στον πάτο.

Πρόσβαση από μπροστά. Σε πολλά σακίδια υπάρχει ένα επιπλέον άνοιγμα στο μπροστινό ή πλαϊνό μέρος του σακιδίου το οποίο προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στο εσωτερικό.

Τσέπες

Ελαστικές πλαϊνές τσέπες. Είναι πολύ χρήσιμες για να τοποθετήσουμε νερό, μπανέλες, αντηλιακό ή κάτι στο οποίο θέλουμε γρήγορη και εύκολη πρόσβαση.

Τσέπες στη ζώνη μέσης. Ιδανικές για να βάλουμε το τηλέφωνό μας, λίγη σοκολάτα ή μια μπάρα.

Τσέπη φτυαριού. Είναι απλά ένα κομμάτι ύφασμα ραμμένο στο μπροστινό μέρος του σακιδίου του οποίο η αρχική χρήση ήταν για να μπαίνει ένα φτυάρι για το χιόνι. Πλέον εμφανίζονται όλο και πιο συχνά σε σακίδια 3 εποχών όπου αποθηκεύονται χάρτες, μπουφάν ή άλλα ελαφριά αντικείμενα.

Μπροστινές τσέπες. Χρήσιμες για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων

Θήκη υπνόσακου

Αυτή βρίσκεται στη βάση του σακιδίου και ανοίγει με φερμουάρ. Είναι πολύ χρήσιμη μιας και ο υπνόσακος μπορεί να μπει χωρίς τη θήκη αλλά και για την αποθήκευση αντικειμένων για άμεση πρόσβαση.

Σημεία προσάρτησης

Απαραίτητα για να μπορούμε να δέσουμε πάνω στο σακίδιο πιολέ ή μπατόν. Συνήθως είναι ειδική βρόγχοι οι οποίοι επιτρέπουν την ασφαλή και σωστή πρόσδεση του εξοπλισμού.

Αδιάβροχο κάλυμμα

Πλέον πολλά σακίδια διαθέτουν μια ειδική θήκη στη βάση όπου υπάρχει αποθηκευμένο το αδιάβροχο κάλυμμα. 

Θήκη υδροδοχείου

Σχεδόν όλα τα ορειβατικά σακίδια έχουν μια ειδική "τσέπη" στην οποία μπαίνει ο ασκός και 1 ή 2 εξόδους από τις οποίες βγαίνει το σωληνάκι του.

 

Σωστή εφαρμογή 

Η σωστή εφαρμογή εξαρτάται από το ύψος του κορμού και το άνοιγμα των ισχύων.

Μήκος κορμού: Υπάρχουν σακίδια που θα τα βρούμε σε διάφορα μεγέθη, από μικρό μέχρι μεγάλο, για να ταιριάζουν σε διάφορα μήκη κορμού. Σε άλλα πάλι ορειβατικά σακίδια γίνονται ειδικές ρυθμίσεις για να προσαρμοστεί το σακίδιο στην πλάτη μας σωστά.

Περιφέρεια μέσης: το μεγαλύτερο βάρος του σακιδίου, περίπου το 80%, θα πρέπει να στηρίζεται στα ισχία. Συνήθως οι ζώνες βγαίνουν σε διάφορα μεγέθη και έχουν πόρπες για να γίνεται σωστά η εφαρμογή. 

Γυναικεία σακίδια: έχουν συνήθως μικρότερο σκελετό ενώ το σακίδιο είναι πιο κοντό και στενό από τα αντρικά. Ακόμα η ζώνη μέσης και οι ιμάντες της πλάτης έχουν σχεδιαστεί με βάση το γυναικείο σώμα.

Ιμάντες ανύψωσης βάρους: αυτοί είναι ραμμένοι στους ιμάντες της πλάτης και συνδέονται με το σκελετό του σακιδίου. Ιδανικά πρέπει να σχηματίζεται γωνία 45° μεταξύ του σακιδίου και των ιμάντων της πλάτης. Σκοπός τους είναι να αποτρέπουν το σακίδιο να απομακρύνεται από το σώμα, κάτι το οποίο επιβαρύνει την οσφυϊκή περιοχή.

Ιμάντες στέρνου: αυτοί βοηθάνε να ενωθούν οι ιμάντες τις πλάτης με στόχο να αυξήσουν τη σταθερότητα του σακιδίου όταν κινούμαστε εκτός μονοπατιού.

 

Προσαρμογή του ορειβατικού σακιδίου

Πρώτο βήμα: Ζώνη μέσης

Φορέστε το σακίδιο έτσι ώστε η ζώνη μέσης να βρίσκεται στα ισχία. Κλείστε την πόρπη και σφίξτε τον ιμάντα. Θα πρέπει να νιώθετε το μεγαλύτερο μέρος του βάρους στα ισχία και όχι στους ώμους.

Δεύτερο βήμα: Ιμάντες πλάτης

Τραβήξτε τους ιμάντες της πλάτης για να τους σφίξτε. Οι ιμάντες της πλάτης θα πρέπει να φέρουν το σακίδιο κοντά στην πλάτη σας ώστε το βάρος να έρχεται προς το σώμα σας. Οι ώμοι σας δεν πρέπει να κουβαλάνε το βάρος.

Τρίτο βήμα: Ιμάντες ανύψωσης βάρους

Βρίσκονται ακριβώς κάτω από τους ώμους σας και θα πρέπει να σχηματίζουν γωνία 45° με το σακίδιο. Τραβώντας τους ελαφρά μπορούμε να αποφορτίσουμε τους ώμους από το βάρος.

Τέταρτο βήμα: Ιμάντας στέρνου

Προσαρμόστε τον ιμάντα σε ύψος το οποίο να σας βολεύει στο στέρνο. Τραβήξετε και σφίξτε τον ιμάντα στέρνου μέχρι να νιώσετε τον ιμάντα πλάτης να τραβιέται εσωτερικά των ώμων επιτρέποντας στα χέρια να κινηθούν με μεγαλύτερη ευκολία.

Τελευταίες ρυθμίσεις

Προσαρμόζουμε τους ιμάντες σταθερότητας (αν υπάρχουν βρίσκονται σε δίπλα από τη ζώνη μέσης) για να φέρουμε το κυρίως βάρος του σακιδίου πιο κοντά στα ισχία.

Χαλαρώνουμε ελαφρώς τους ιμάντες πλάτης για να σιγουρευτούμε πως το μεγαλύτερο μέρος του βάρους βρίσκεται στα ισχία.

Για να δείτε πως να οργανώσετε το ορειβατικό σας σακίδιο πατήστε εδώ.

 

Στατιστικά

Εμφανίσεις Άρθρων
939658

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 129 επισκέπτες και κανένα μέλος